PHONE MANAGER

 

آیا با آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل آشنا هستید؟

آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل یک حامی برای شرکت­ها ست. اگر خط تلفن شما کار نمی­کند باید در اسرع وقت مشکل را تشخیص دهید. باید بفهمید که آیا یک یا چند خط کار نمی­کند یا نه فقط دستگاهی که به خط تلفن شما متصل است؟! از منشی تلفن گرفته تا فکس جستجو کنید تا ببینید مشکل کجاست؟ امروزه با داشتن تلفن همراه که ارتباط را سریع و آسان کرده اما نیاز به تلفن ثابت بخصوص تلفن مرکز یا سانترال مایتل به خوبی احساس می­شود. حالا صدایم را می شنوی؟ این سوال تکراری با قابلیت داشتن تلفن همراه است. اما مشکلات شنیدن فقط مختص تلفن همراه نیست. خش خش، بوق ممتد، اکو و سایر صداهایی که از خط تلفن می­آیند می­توانند مشکلاتی به­همان اندازه برای افرادی که با تلفن ثابت صحبت می­کنند ایجاد شود. همانطور که هر مرکز تلفنی، صداهای ناخواسته در خط تلفن را یک مشکل رایج می­داند. خوشبختانه ازبین بردن این صداها در خط تلفن ثابت کار سختی نیست. همانطور که می­توانید حدس بزنید اولین قدم برای ازبین بردن نویز صدا شناسایی دقیق منشا آن است. سیم کشی معیوب یا خود خط تلفن شماست. خطوط برق، فرستنده­های رادیویی، رعد و برق، سیگنال­ها و دستگاههای جداکننده از موارد دیگر نویز در تلفن است. یک قانون سرانگشتی خوب این است که اگر سروصدا فقط گاهی اتفاق می­افتد به خاطر آب و هواست. اما اگر دائمی است که برای مکالمات شما مزاحمت ایجاد می­کند نیاز به بررسی بیشتر دارد.

ما در این مقاله می  خواهیم راهکارهایی را که از طریق آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل پیشنهاد می­شود را با هم بررسی کینیم. حال سوالی در ذهن شما نقش می­بندد؟ آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل به چه صورت است؟ چه خدماتی ارائه می­کند؟ هزینه آن چقدر است؟

mitel-sip-phone

مرکز تلفن یا سانترال (Private branch exchange) مجموعه شما خراب است؟

مرکز تلفن (PBX) مایتل یک سیستم تلفن تجاری است که به شرکت­ها کمک می­کند که بر محدودیت­های فیزیکی یک سیستم تلفن سنتی غلبه کند. همه از یک کسب و کار کوچک تا یک شرکت بزرگ می­توانند از آن بهره ببرند. دیگر مجبور نیستید به سیم­های مسی تکیه کنید، یا هزینه زیادی را برای ارتباطات خود خرج کنید. به لطف تلفن مرکز مایتل شرکت­ها می­توانند به­راحتی به مکان­های جدید گسترش پیدا کنند. به مشتریان خود در هر کجا که هستند به­خوبی خدمات رسانی کنند.

وقتی می­خواهید به وضوح با مشتریان، کارمندان و شرکای خود ارتباط برقرار کنید. خود را برای موفقیت آماده کرده­اید. یک سیستم تلفن منعطف برای تحقق آن ضروری است. اما اگر قطع تماس تلفنی، نویز و خرابی تلفن را تجربه کنید چطور؟! آیا آن مرکز تلفن را مقصر نمی­دانید؟ اگر احیانا این مشکلات را با مرکز تلفن مایتل تجربه کرده­اید، اصلا جای نگرانی نیست. وحشت نکنید! علل این مسائل معمولا به کمک کارشناسان پشتیبانی شرکت ساناسیستم به­راحتی قابل شناسایی و حل است.

officelink

انواع سیستم های تلفن سانترال:

  • سیستم تلفن سانترال آنالوگ (قدیمی) (Analog)

سانترال آنالوگ قبل از اینترنت شروع شده است. در مقایسه با همتای دیجیتالی خود کاملا محدود است. اگر فقط به­دنبال نکه­داشتن، بی­صدا کردن، شماره­گیری مجدد یا شماره­گیری سریع هستید گزینه مناسبی است.

  • سیستم تلفن سانترال در محل

تفاوت اصلی با سیستم سانترال آنالوگ در این است که مسیریابی IP با فناوری روز بیشتری انجام می­شود. سانترال داخلی ویژگی­های تماس مدرن را در اختیار شما قرار می­دهد و درعین­حال از تجهیزاتی که قبلا دارید حداکثر استفاده را می­برید. همچنین بسیار ایمن است.

  • میزبانی سیستم تلفن PBX

Hosted PBX یک سیستم تلفنی است که نیازی به داشتن تجهیزات در محل نیست شرکت ارائه­دهنده خدمات همه­چیز را اجرا می­کند. هیچ هزینه اضافی برای آموزش و نگهداری وجود ندارد. اگر به­دنبال ارتباط با کارمندان از مقیاس دور هستید این سیستم یک گزینه عالی است.

فرآیند گام به گام با آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل

سیستم مرکز تلفن مایتل یک راه­اندازی غنی از ویژگی­هایی است که تجارت شما را تقویت می­کند. این شامل همه موارد می­شود از صدا و تصویر واضح گرفته تا پیام رسانی و ایمیل. از آنجایی که این کانال­های ارتباطی از یک شبکه استفاده می­کنند ممکن است مشکلاتی را در کیفیت صدا به­وجود آورند. با در نظر گرفتن مشکلات رایج سانترال مانند (جیتر (Jitter)،اینترنت کند،تاخیر بین زمانی،روتر بد و نامناسب،تداخل شبکه). در اینجا مایتل مراحلی را که می­توانید برای شناسایی آن انجام دهید به شما پیشنهاد می­دهد. پس از آن خواهید دانست برای عیب یابی مرکز تلفن خود چه کارهایی را باید انجام دهید. این مراحل به شرح زیر است:

  • تمام اتصالات دستگاه را بررسی کنید.

ابتدا مطمئن شوید دستگاه شما به شبکه متصل است. بررسی کنید که تمام سخت افزار شما از جمله تلفن­ها، روت­ها، آداپتور­ها، سیم­های برق و سیم­های شبکه به­درستی به برق وصل شده­اند. همچنین به­یاد داشته باشید که بررسی کنید که تمام چراغ­های دستگاهها روشن هستند یا خیر. اگر دستگاهی به برق وصل است اما برق دریافت نمی­کند (مثلا به­دلیل معیوب بودن سوکت برق)، به­این ترتیب آن را پیدا کنید. حتما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. اگر همه دستگاههای شما روشن هستند و برق در آنها جریان دارد به مرحله بعدی بروید.

  • سانترال و سخت افزار خود را ریست کنید.

سخت افزار سانترال خود را ریست کنید. می­توانید برای این کار با جدا کردن سیم اصلی به­مدت یک دقیقه انجام دهید. تجهیزات خود (تلفن­ها و روت­ها) را نیز با جدا کردن همه سیم­های برق به­مدت ده ثانیه ریست کنید. هنگامی که همه چیز را دوباره وصل کردید منتظر بمانید تا همه چراغ­ها دوباره روشن شوند. با این کار هر مشکل اساسی که ممکن است باعث کیفیت تماس ضعیف شده است را برطرف می­کند. اگر هیچ یک از دستگاه­های شما پشتیبان­گیری نشده است آن را برای تعمیر یا تعویض نشانه­گذاری کنید. اگر همه چیز خوب است به مرحله سوم بروید.

  • تست سرعت پهنای باند را اجرا کنید.

با تست سرعت خواهید فهمید آیا شبکه شما با ویپ (VOIP) سازگار است یا خیر؟ پهنای باند پایین و سایر مشکلات اتصال،‌ تعداد تلفن های VOIP را که می­توانید داشته باشید محدود می­کند. همچنین ممکن است مشکلی در انتقال بسته داده وجود داشته باشد. مایتل (Mitel) یک تست سرعت ساده و آسان برای ویپ دارد با آن می­توانید موارد زیر را بررسی کنید.

  • سرعت دانلود و آپلود: به­ یاد داشته باشید برای هر تلفنی که دارید حدود 100 کیلو بیت در ثانیه پهنای باند نیاز است.
  • پینگ‌: آزمایش از دست دادن بسته، مشکلات احتمالی شبکه را روشن می­کند.
  • جیتر (Jitter): اگر بیشتر از 20ms-15 باشد می­تواند تاخیر را افزایش دهد و منجر به­از دست دادن بسته شود.

اگر مشکلاتی در مورد هر یک از موارد بالا شناسایی کردید. راه­حل شما برای آن، صحبت با ارائه­دهنده خدمات اینترنت (ISP) در مورد افزایش پهنای باند یا دریافت یک جیتر بافر (jiter buffer) در صورت نداشتن خواهد بود. اگر اینجا مشکلی ندارید به مرحله بعدی بروید.

  • تایید کنید روتر (router) شما ترافیک ویپ را در اولویت قرار داده است.

روتر باید بتواند ترافیک ویپ را الویت­ بندی کند. پیکربندی شبکه شما باید به روشی درست تنظیم شود تا آن را فعال کند. اگر روتر شما این گزینه را دارد و به­درستی تنظیم نشده است برای تنظیم آن از دفترچه راهنما (لینک دفترچه راهنما https://getvoip.com/blog/2015/11/24/optimize-router-for-voip/ ) روتر شروع کنید. اگر این گزینه برای روتر شما تعریف نشده است. زمان آن رسیده است که آن را به یک روتر ویپ با کیفیت تعویض کنید. تا این مرحله احتمالا با آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل مشکلات را شناسایی کرده­اید. اگر نه؟! یک گام نهایی دیگر نیز وجود دارد.

  • از گزارش­های موجود در سانترال خود استفاده کنید:

وارد داشبورد سانترال خود شوید تا خطاهایی که ممکن است رخ داده شود استفاده کنید. به دنبال بخشی باشید که گزارش رویدادها و پیام­های مربوط به سانترال را به شما نشان دهد. اگر پیامی را مشاهده کردید که نشان دهنده خطاست آن را باز کنید تا تاریخ، زمان و جزئیات مربوط به آن خطا و همچنین وضعیت فعلی را بیابید. سپس می­توانید این پیام را به مسئول سانترال خود گزارش دهید.

کنترل کیفیت تماس خود را به­دست آورید. اجرای ارتباطات خود از طریق مرکز تلفن مایتل به این معنی است که می­توانید به­راحتی تجارت خود را رشد داده و گسترش دهید. در عین حال به مشتریان خود خدمات خوبی ارائه کنید. اگر با برخی از مشکلات کیفیت تماس مواجه شدید، اکنون می­دانید که شناسایی آنها آسان است. به­شرطی که 5 مرحله آموزش و رفع عیوب مرکز تلفن مایتل را دنبال کنید. اکنون شما می­توانید بیشتر مراحل را به­تنهایی انجام دهید. این بدان معنی است که شما می­توانید کسب و کار خود را بهتر از قبل اداره کنید. اگر از مراحل آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل استفاده کردید نظرات خود را با کاربران ما به اشتراک بگذارید.

لینک مقاله

https://www.nextiva.com/blog/troubleshooting-pbx-phone-system.html#s

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *