آیا با آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل آشنا هستید؟
آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل یک حامی برای شرکتها ست. اگر خط تلفن شما کار نمیکند باید در اسرع وقت مشکل را تشخیص دهید. باید بفهمید که آیا یک یا چند خط کار نمیکند یا نه فقط دستگاهی که به خط تلفن شما متصل است؟! از منشی تلفن گرفته تا فکس جستجو کنید تا ببینید مشکل کجاست؟ امروزه با داشتن تلفن همراه که ارتباط را سریع و آسان کرده اما نیاز به تلفن ثابت بخصوص تلفن مرکز یا سانترال مایتل به خوبی احساس میشود. حالا صدایم را می شنوی؟ این سوال تکراری با قابلیت داشتن تلفن همراه است. اما مشکلات شنیدن فقط مختص تلفن همراه نیست. خش خش، بوق ممتد، اکو و سایر صداهایی که از خط تلفن میآیند میتوانند مشکلاتی بههمان اندازه برای افرادی که با تلفن ثابت صحبت میکنند ایجاد شود. همانطور که هر مرکز تلفنی، صداهای ناخواسته در خط تلفن را یک مشکل رایج میداند. خوشبختانه ازبین بردن این صداها در خط تلفن ثابت کار سختی نیست. همانطور که میتوانید حدس بزنید اولین قدم برای ازبین بردن نویز صدا شناسایی دقیق منشا آن است. سیم کشی معیوب یا خود خط تلفن شماست. خطوط برق، فرستندههای رادیویی، رعد و برق، سیگنالها و دستگاههای جداکننده از موارد دیگر نویز در تلفن است. یک قانون سرانگشتی خوب این است که اگر سروصدا فقط گاهی اتفاق میافتد به خاطر آب و هواست. اما اگر دائمی است که برای مکالمات شما مزاحمت ایجاد میکند نیاز به بررسی بیشتر دارد.
ما در این مقاله می خواهیم راهکارهایی را که از طریق آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل پیشنهاد میشود را با هم بررسی کینیم. حال سوالی در ذهن شما نقش میبندد؟ آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل به چه صورت است؟ چه خدماتی ارائه میکند؟ هزینه آن چقدر است؟
مرکز تلفن یا سانترال (Private branch exchange) مجموعه شما خراب است؟
مرکز تلفن (PBX) مایتل یک سیستم تلفن تجاری است که به شرکتها کمک میکند که بر محدودیتهای فیزیکی یک سیستم تلفن سنتی غلبه کند. همه از یک کسب و کار کوچک تا یک شرکت بزرگ میتوانند از آن بهره ببرند. دیگر مجبور نیستید به سیمهای مسی تکیه کنید، یا هزینه زیادی را برای ارتباطات خود خرج کنید. به لطف تلفن مرکز مایتل شرکتها میتوانند بهراحتی به مکانهای جدید گسترش پیدا کنند. به مشتریان خود در هر کجا که هستند بهخوبی خدمات رسانی کنند.
وقتی میخواهید به وضوح با مشتریان، کارمندان و شرکای خود ارتباط برقرار کنید. خود را برای موفقیت آماده کردهاید. یک سیستم تلفن منعطف برای تحقق آن ضروری است. اما اگر قطع تماس تلفنی، نویز و خرابی تلفن را تجربه کنید چطور؟! آیا آن مرکز تلفن را مقصر نمیدانید؟ اگر احیانا این مشکلات را با مرکز تلفن مایتل تجربه کردهاید، اصلا جای نگرانی نیست. وحشت نکنید! علل این مسائل معمولا به کمک کارشناسان پشتیبانی شرکت ساناسیستم بهراحتی قابل شناسایی و حل است.
انواع سیستم های تلفن سانترال:
- سیستم تلفن سانترال آنالوگ (قدیمی) (Analog)
سانترال آنالوگ قبل از اینترنت شروع شده است. در مقایسه با همتای دیجیتالی خود کاملا محدود است. اگر فقط بهدنبال نکهداشتن، بیصدا کردن، شمارهگیری مجدد یا شمارهگیری سریع هستید گزینه مناسبی است.
- سیستم تلفن سانترال در محل
تفاوت اصلی با سیستم سانترال آنالوگ در این است که مسیریابی IP با فناوری روز بیشتری انجام میشود. سانترال داخلی ویژگیهای تماس مدرن را در اختیار شما قرار میدهد و درعینحال از تجهیزاتی که قبلا دارید حداکثر استفاده را میبرید. همچنین بسیار ایمن است.
- میزبانی سیستم تلفن PBX
Hosted PBX یک سیستم تلفنی است که نیازی به داشتن تجهیزات در محل نیست شرکت ارائهدهنده خدمات همهچیز را اجرا میکند. هیچ هزینه اضافی برای آموزش و نگهداری وجود ندارد. اگر بهدنبال ارتباط با کارمندان از مقیاس دور هستید این سیستم یک گزینه عالی است.
فرآیند گام به گام با آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل
سیستم مرکز تلفن مایتل یک راهاندازی غنی از ویژگیهایی است که تجارت شما را تقویت میکند. این شامل همه موارد میشود از صدا و تصویر واضح گرفته تا پیام رسانی و ایمیل. از آنجایی که این کانالهای ارتباطی از یک شبکه استفاده میکنند ممکن است مشکلاتی را در کیفیت صدا بهوجود آورند. با در نظر گرفتن مشکلات رایج سانترال مانند (جیتر (Jitter)،اینترنت کند،تاخیر بین زمانی،روتر بد و نامناسب،تداخل شبکه). در اینجا مایتل مراحلی را که میتوانید برای شناسایی آن انجام دهید به شما پیشنهاد میدهد. پس از آن خواهید دانست برای عیب یابی مرکز تلفن خود چه کارهایی را باید انجام دهید. این مراحل به شرح زیر است:
- تمام اتصالات دستگاه را بررسی کنید.
ابتدا مطمئن شوید دستگاه شما به شبکه متصل است. بررسی کنید که تمام سخت افزار شما از جمله تلفنها، روتها، آداپتورها، سیمهای برق و سیمهای شبکه بهدرستی به برق وصل شدهاند. همچنین بهیاد داشته باشید که بررسی کنید که تمام چراغهای دستگاهها روشن هستند یا خیر. اگر دستگاهی به برق وصل است اما برق دریافت نمیکند (مثلا بهدلیل معیوب بودن سوکت برق)، بهاین ترتیب آن را پیدا کنید. حتما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. اگر همه دستگاههای شما روشن هستند و برق در آنها جریان دارد به مرحله بعدی بروید.
- سانترال و سخت افزار خود را ریست کنید.
سخت افزار سانترال خود را ریست کنید. میتوانید برای این کار با جدا کردن سیم اصلی بهمدت یک دقیقه انجام دهید. تجهیزات خود (تلفنها و روتها) را نیز با جدا کردن همه سیمهای برق بهمدت ده ثانیه ریست کنید. هنگامی که همه چیز را دوباره وصل کردید منتظر بمانید تا همه چراغها دوباره روشن شوند. با این کار هر مشکل اساسی که ممکن است باعث کیفیت تماس ضعیف شده است را برطرف میکند. اگر هیچ یک از دستگاههای شما پشتیبانگیری نشده است آن را برای تعمیر یا تعویض نشانهگذاری کنید. اگر همه چیز خوب است به مرحله سوم بروید.
- تست سرعت پهنای باند را اجرا کنید.
با تست سرعت خواهید فهمید آیا شبکه شما با ویپ (VOIP) سازگار است یا خیر؟ پهنای باند پایین و سایر مشکلات اتصال، تعداد تلفن های VOIP را که میتوانید داشته باشید محدود میکند. همچنین ممکن است مشکلی در انتقال بسته داده وجود داشته باشد. مایتل (Mitel) یک تست سرعت ساده و آسان برای ویپ دارد با آن میتوانید موارد زیر را بررسی کنید.
- سرعت دانلود و آپلود: به یاد داشته باشید برای هر تلفنی که دارید حدود 100 کیلو بیت در ثانیه پهنای باند نیاز است.
- پینگ: آزمایش از دست دادن بسته، مشکلات احتمالی شبکه را روشن میکند.
- جیتر (Jitter): اگر بیشتر از 20ms-15 باشد میتواند تاخیر را افزایش دهد و منجر بهاز دست دادن بسته شود.
اگر مشکلاتی در مورد هر یک از موارد بالا شناسایی کردید. راهحل شما برای آن، صحبت با ارائهدهنده خدمات اینترنت (ISP) در مورد افزایش پهنای باند یا دریافت یک جیتر بافر (jiter buffer) در صورت نداشتن خواهد بود. اگر اینجا مشکلی ندارید به مرحله بعدی بروید.
- تایید کنید روتر (router) شما ترافیک ویپ را در اولویت قرار داده است.
روتر باید بتواند ترافیک ویپ را الویت بندی کند. پیکربندی شبکه شما باید به روشی درست تنظیم شود تا آن را فعال کند. اگر روتر شما این گزینه را دارد و بهدرستی تنظیم نشده است برای تنظیم آن از دفترچه راهنما (لینک دفترچه راهنما https://getvoip.com/blog/2015/11/24/optimize-router-for-voip/ ) روتر شروع کنید. اگر این گزینه برای روتر شما تعریف نشده است. زمان آن رسیده است که آن را به یک روتر ویپ با کیفیت تعویض کنید. تا این مرحله احتمالا با آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل مشکلات را شناسایی کردهاید. اگر نه؟! یک گام نهایی دیگر نیز وجود دارد.
- از گزارشهای موجود در سانترال خود استفاده کنید:
وارد داشبورد سانترال خود شوید تا خطاهایی که ممکن است رخ داده شود استفاده کنید. به دنبال بخشی باشید که گزارش رویدادها و پیامهای مربوط به سانترال را به شما نشان دهد. اگر پیامی را مشاهده کردید که نشان دهنده خطاست آن را باز کنید تا تاریخ، زمان و جزئیات مربوط به آن خطا و همچنین وضعیت فعلی را بیابید. سپس میتوانید این پیام را به مسئول سانترال خود گزارش دهید.
کنترل کیفیت تماس خود را بهدست آورید. اجرای ارتباطات خود از طریق مرکز تلفن مایتل به این معنی است که میتوانید بهراحتی تجارت خود را رشد داده و گسترش دهید. در عین حال به مشتریان خود خدمات خوبی ارائه کنید. اگر با برخی از مشکلات کیفیت تماس مواجه شدید، اکنون میدانید که شناسایی آنها آسان است. بهشرطی که 5 مرحله آموزش و رفع عیوب مرکز تلفن مایتل را دنبال کنید. اکنون شما میتوانید بیشتر مراحل را بهتنهایی انجام دهید. این بدان معنی است که شما میتوانید کسب و کار خود را بهتر از قبل اداره کنید. اگر از مراحل آموزش و رفع عیب مرکز تلفن مایتل استفاده کردید نظرات خود را با کاربران ما به اشتراک بگذارید.
لینک مقاله
https://www.nextiva.com/blog/troubleshooting-pbx-phone-system.html#s
بدون دیدگاه