استفاده از سیستم مرکز تلفن در گذشته مختص شرکت ها و مجموعه های بزرگی بود که ارتباطات تلفنی پیچیده و متنوعی داشتند. اما امروزه استفاده از یک سیستم تلفنی پیشرفته دیگر محدودیتی ندارد و هر کسب و کاری می تواند برای بهبود ارتباط های تلفنی خود با مشتریان و سایر افراد از یک مرکز تلفن کامل استفاده کند. دو نوع از متداولترین مرکز تلفن های موجود، سانترال و ویپ هستند. امروزه می توانند در رقابت با یکدیگر شناخته شوند. اما امروز می خواهید بدانیم که مزیت مرکز تلفن ویپ نسبت به سانترال چیست و چرا لازم است یک سیستم تلفن ویپ را هرچه سریعتر راه اندازی کنید.
معرفی سیستم تلفن ویپ (VoIP)
پروتکل صوتی VoIP از طریق اینترنت امروزه به یک استراتژی فناوری در کل دنیا تبدیل شده است. خدمات تلفنی بر پایه اینترنت ضمن اضافه کردن مزایایی همچون چت ویدئویی و مدیریت داشبورد، در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند. مزایای تلفن ویپ بسیار زیاد است. اما اینکه این سیستم برای کسب و کار شما مناسبت است یا خیر نیاز به بررسی کامل آن و مقایسه مزایای ویپ نسبت به سانترال دارد.
با توجه به رشد و توسعه استفاده از این نرم افزار می توان برآورد کرد که استفاده از سیستم تلفنی پیشرفته ویپ روز به روز در حال افزایش است. بخصوص در سالهای اخیر این تعداد بیش از 2 برابر شده است.
برای راه اندازی سیستم ویپ تفاوتی ندارد سازمانی چند هزار نفره باشید یا استارتاپی تشکیل شده از چند نفر، معمولا شرکت های کوچک و متوسط برای خرید تلفن ویپ دچار تردید هستند. ابزارهای فناوری سطح سازمانی با بودجه ای مختصر نیاز دارند که خوشبختانه، می توانید از سیستم تلفن ویپ استفاده کنید چراکه این فناوری بسیار ارزان، با نصب آسان و نگهداری آسانتر است. همچنین می تواند یک سیستم مدیریت تلفن کامل را به شما هدیه دهد.
نکته جذاب دیگری که در سیستم ویپ وجود دارد قابلیت اضافه کردن امکانات به راحتی و بدن هیچ هزینه ای است. بنابراین با استفاده از یک نرم افزار مرکز تلفن می توانید مقدمه فراهم سازی یک سیستم مدیریت تماس پیچیده و چند بعدی را در فراهم سازید.
1- سیستم تلفنی VoIP روی میز کار و یا در منزل
مرکز تلفن ویپ با استفاده از اتصال به اینترنت برای برقراری تماس و دریافت تماس، می تواند راحتی های بسیاری را برای کارکنان ایجاد کند. انعطاف بالا و قابلیت های سیستم ویپ به شما امکان می دهد تا در هر نقطه جغرافیایی قادر به پاسخگویی تماس های خود باشید. تفاوتی ندارد که پشت میز کار در شرکت نشستید یا در منزل خود هستید، شما می توانید تمامی تماس های کاری خود را دریافت کنید.
2- هزینه آنچه که استفاده می کنید را پرداخت کنید
برای فعالسازی خط های تلفن جدید، افزودن قابلیت های مختلف و همچنین افزایش تعداد کاربران نگران نباشید. سیستم تلفن ویپ با مرکز تلفن های قدیمی همچون سانترال کاملا متفاوت است. نگران نحوه سیم کشی، شبکه بندی، خرید تجهیزات و تلفن و همچنین سخت افزارهای مختلف و پر هزینه نباشید.
امکانات مرکز تلفن سانترال
به طور کلی سرور سانترال می تواند به شما کمک کند تا تماس های داخلی و خارجی خود را مدیریت کنید. استفاده از چندین خطوط تلفن ثابت، فعال سازی سیستم تلفن به حالت ایستا و پایدار از جمله ویژگی های مشخص و شناخته شده سانترال است. شما می توانید ارتباطات داخلی را در مرکز تلفن سانترال برقرار کرده و با تنظیم داخلی ها مخاطب را به کارشناس مربوطه متصل کنید.
سانترال انواع مختلفی دارد از انواع کم ظرفیت آن برای شرکت های کوچکتر تا سانترال های با ظرفیت بالا برای برقراری ارتباط بین افراد بیشتر می تواند خریداری و مورد استفاده قرار گیرد. البته تجهیزات فیزیکی و سخت افزاری در شرکت های کوچک و بزرگ ضروری است و نمی توان از هزینه اولیه راه اندازی سانترال جلوگیری کرد.
مزایای سیستم تلفن ویپ نسبت به سانترال
پس از بررسی و معرفی اولیه سیستم تلفن ویپ و سانترال می توان مزایا و معایب هرکدام از آنها را برشمرد. مهمترین نکته که باید به آن توجه داشت به روز بودن تکنولوژی ویپ نسبت به سانترال است. در واقع سانترال ده ها سال است که در میان شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته و سیستم کاملا شناخته شده ای است. اما محدودیت های سانترال باعث شده است تا امروزه استقبال بیشتری از سیستم تلفنی IP شود.
مرکز تلفن ویپ با انعطاف پذیری بالا، قابلیت اتصال به خط تلفن اینترنتی، عدم محدودیت به سخت افزارهای مختلف، هزینه راه اندازی اولیه بسیار اندک، بدون نیاز به استقرار در محل مشخص باعث شده است تا یک سیستم مدرن، پیشرفته و محبوب میان کسب و کارهایی که به ارتباط صوتی با مخاطبین خود اهمیت می دهند باشد.
بدون دیدگاه